Telefonnr.se

Vem ringde?

Dela på facebook:

Hur fungerar kundtjänst i iGaming-industrin?

När man spelar på casino eller odds så vill man att allt ska gå så säkert och smärtfritt som möjligt. Ibland dyker det dock upp problem på vägen, och då måste man kunna få snabb hjälp med det. Kundtjänst är en av de viktigaste faktorerna inom iGaming-industrin. En bra kundtjänst är A och O för att överhuvudtaget kunna locka in några kunder. När det är spel för pengar det är frågan om så är det såklart viktigt att alla känner sig säkra och trygga. Det är också väldigt viktigt att man faktiskt kan få hjälp när man väl behöver det. 

Med tanke på att den genomsnittliga svensken spelar för runt 3000 kronor om året kan man bara föreställa sig hur många det är som behöver kontakta sidornas kundtjänst varje dag. Hur de uppnår detta och hur kundtjänsten fungerar är precis vad vi kommer förklara här nedan. 

Tre primära kundtjänstsalternativ

När det kommer till kundtjänstalternativ på onlinecasinon idag finns det tre alternativ som dominerar – chatt, telefon och mail. Vilken eller vilka av dessa man som casino erbjuder är upp till dem, men alla casinon erbjuder åtminstone en av dessa. De som verkligen tar sina spelare och deras spelglädje på allvar erbjuder mer än ett alternativ. Hur fungerar dessa och vilken ska man välja? 

Chatt

Många experter på casino brukar lyfta detta som det bästa av alla alternativ som finns där ute. Detta på grund av att det är lättare att formulera sig via text och det går otroligt fort. Det är helt enkelt en perfekt kombination av det som är bra med telefon och det som är bra med mail. Många casinon väljer att ha sina chatter öppna dygnet runt, men det finns också de som är tidsspecifika. Skulle det vara så att chatten är stängd just när man behöver kontakta dem så får man tyvärr vänta till nästa dag eller undersöka om något av de andra alternativen finns tillgängliga. 

Telefon

Det klassiska alternativet och det som dominerade på marknaden för några år sedan är telefonsamtal. Många drar sig kanske för att ringa, men i en nödsituation så är det kanske det bästa alternativet. Det kan vara betryggande att höra att det är en riktig människa på andra sidan som tar dina problem på allvar. De som jobbar på kundtjänst vet hur hemskt det kan vara om man sitter där med problem som har ekonomisk påverkan. 


Mail

Sist men inte minst har vi alternativet att skicka mail till kundtjänsten. Mail är det många väljer när problemet inte är så akut eller om man helt enkelt inte har tid att lösa det på sekunden. Med mail kan du ta ditt ärende i din egen takt och svara när du själv har tid. Mailsupport är också tryggt på så sätt att man kan läsa igenom det i sin egen takt.

 

Erbjuder alla casinon support på svenska?

När Spelinspektionen öppnade upp för privata aktörer var det många internationella bolag som etablerade sig på den svenska marknaden. Därför är det tyvärr idag inte så att alla casinon har support som är tillgänglig på svenska. Som tur är så kan de allra flesta svenskar bra engelska nog att kunna kommunicera och få fram sitt budskap, men ibland vill man förstås hellre ta det på svenska om man kan. Det bör man ha i åtanke när man väljer sin nästa spelsida. Kolla inte bara på de fina bonusarna och spelutbudet. 

Kolla också in vilka kundtjänstalternativ sidan har så att du inte sitter där en dag och känner dig besviken. Fundera först också över hur viktigt det är för dig med de olika kundtjänstalternativen och hitta sedan ett casino som passar dig.